"יוצאים לדרך": 8 המלצות לטיולים שלא תשכחו

נתי קאליש No Comments on "יוצאים לדרך": 8 המלצות לטיולים שלא תשכחו

בכל יום מימי בין הזמנים, מגיש כתב התיירות של "קול חי" קובי פינקלר את התכנית "יוצאים לדרך" בה הוא נותן המלצות וטיפים לטיולים ואתרים בכל רחבי הארץ | יקב בצפון? תצפיות כוכבים? אתרים מיוחדים? הכל בכתבה שלפניכם

נוף צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

את המסע היומי פתח קובי פינקלר בחבל אשכול שעבר סוף שבוע לא פשוט בכלל. רונן חורב מהיישוב מעגלים סיפר לקובי על הסטודיו של היודאיקה שלו, שם יש מגוון פעילויות, שהמרתקת ביניהם היא ניפוח זכוכית! רוצים לדעת איפה זה ואיך עושים את? האזינו לשיחה:

מעוטף עזה בדרום, הצפין פינקלר למושב דלתון, ושוחח עם ענבל כהן, שסיפרה על מרכז המבקרים של יקב כמיסה, שם ניתן לשמוע על תהליך ייצור היין, וגם לבקר במסעדות השף בכשרות בד"צ העדה החרדית.

מהצפון הרחוק חזר פינקלר למרכז ושוחח עם דודו ז'רשבסקי שסיפר על מוזיאון האשליות בנמל תל אביב, בו אפשר ליהנות מחוויה מיוחדת עם ממיצגים מרתקים שמתאימים לכל המשפחה:

ובחזרה לצפון, והפעם לבירת הגליל צפת! אליהו אוחנה, דור תשיעי בצפת, גבאי בית הכנסת של הרב דב מאבריטש זצ"ל, סיפר על בית הכנסת הנדיר שהוא היחיד ששרד את רעידת האדמה שאירעה בצפת. האזינו לסיפור המפעים:

הפעם חזר פינקלר מהצפון, היישר אל גוש עציון. חילי קינן, מנהלת מרכז מורשת גוש עציון, סיפרה על מה שניתן לראות אצלם, באתר שנמצא בקיבוץ כפר עציון, מיצגים מדהימים שמספרים את סיפור המתיישבים וההיסטוריה של הגוש.

מגוש עציון המשיך פינקלר לאשדוד, ושוחח עם גיא ויצמן ממרכז המבקרים החדש מאורות אשדוד, שמציע מסע אחורה בזמן מבריאת העולם עד ימנו אנו, על הסיפור היהודי על פי המקורות, משולב בדברי חז"ל:

מאשדוד המשיך פינקלר לזיכרון יעקב, ושוחח עם אביטל אפרת שסיפרה על מוזיאון "העלייה הראשונה", שחוגג 140 שנה לעלייה הראשונה מהתפוצות אל זיכרון יעקב ואל מושבות העלייה.

משם המשיך פינקלר לירוחם, ושוחח עם משה גלנץ שסיפר על מצפה הכוכבים שהוא הקים, איך הכל התחיל, ואיזה פעילות מיוחדת הם עושים בבין הזמנים. חשבתם שלראות את הירח והכוכבים מקרוב זה רק בחלל? כנראה זה אפשרי גם מהארץ.

ולסיום, שוחח פינקלר עם הרצל מקוב, מנכ"ל מרכז מורשת בגין שסיפר על החוויות המרתקים שהם מציעים למבקרים, המותאמות לכלל המשפחה. פיענחתם פעם כתב חידה? אולי הפעם תצליחו.

 

 

 



0 תגובות